Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Dostępność cyfrowa:
Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Pułtusku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://psp3pultusk.edupage.org/ .
Data publikacji strony internetowej: 15.08.2010 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2020 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- strona nie posiada pętli indukcyjnej.
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- niektóre filmy i zdjęcia zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Działania zastępcze:
- do czasu wdrożenia rozwiązań systemowych na stronie w tym: napisów na filmach i podpisów pod zdjęciami, braku plików dostępnych cyfrowo, braku odpowiedniej struktury nagłówkowej i nawigacyjnej oraz pętli indukcyjnej będzie realizowany na zapotrzebowanie złożone przez wnioskodawców.
Oświadczenie Dyrektora Szkoły:
Strona BIP i wszystkie strony mobilne placówki będą systematycznie udoskonalane w celu pełnej dostępności cyfrowej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jarosław Ronewicz - administrator strony, email: jaroslaw.ronewicz@psp3.pultusk.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 23 692 54 32. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
- Placówka posiada osobę z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami niesłyszącymi lub niedosłyszącymi.
- Placówka posiada personel z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami upośledzonymi umysłowo.
- Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Opis dostępności wejścia do budynków i przechodzenie przez obszar kontroli.
Wejście do budynku Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Pułtusku jest usytuowane od ul. Tysiąclecia. Kierunki wejścia do obiektu zostały oznakowane. Główne wejście do obiektu szkoły zostało w trwały sposób oznakowane. Wejście główne do budynku jest zadaszone i wykonane z kilku stopni schodowych bez platformy dla osób niepełnosprawnych. Każda z bram wjazdowych do obiektów szkoły posiada tablice informacyjne wskazujące drogi kierunkowe do obiektów i wejść. Przy głównym wejściu do budynku został ustanowiony punkt kontrolny, przy którym ustanowiony został stały dyżur zapewniający bezpieczeństwo, punkt informacyjny oraz umożliwienie udzielenia wsparcia asystenta osoby wymagającej szczególnego wsparcia. - Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet dla osób niepełnosprawnych.
W budynku szkoły korytarze, schody i balustrady schodów są zgodne z prawem budowlanym.
Budynek główny szkoły posiada windę dla osób niepełnosprawnych dostęp z windy możliwy jest do dwu kondygnacji obiektu szkoły tj.: parter i pierwsze piętro, gdzie rozmieszczone są klasopracownie, biblioteka szkolna, pokój nauczycielski i sekretariat szkoły. Wejście na teren budynku sali sportowej placówki nie posiada barier architektonicznych. Szkoła posiada jedną toaletę dla osoby niepełnosprawnej w obiekcie sali sportowej. Przy każdym z wejść do szkoły zostały rozmieszczone tablice informacyjne i kierunkowe znaki informacyjne. Obiekty szkoły posiadają oznakowane drogi ewakuacyjne i oznakowane miejsca zbiórki. Obiekt sali sportowej posiada oświetlenie ewakuacyjne i awaryjne. Obiekt główny szkoły nie posiada oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego.
- Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Szkoła posiada 25 miejsc parkingowych. Na parkingu szkoły znajdują się dwa miejsca wydzielone dla osoby niepełnosprawnej. Jedno miejsce parkingowe zostało wyznaczone na zapleczu hali sportowej (brama wjazdowa nr 1). Drugie miejsce zostało wyznaczone na parkingu przy budynku szkoły (brama wjazdowa nr 2). Z drugiej strony szkoły od strony boiska przygotowana jest winda dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów. Przy windzie znajduje się dzwonek ze skutecznym sposobem przywołania osoby wymagającej szczególnego wsparcia.
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
Dostępność organizacyjno-informacyjna:
- Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informacją należy zawrzeć.
Na terenie placówki jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Ze względu na konieczność ustalenia terminu kontaktu z tłumaczem czas kontaktu ustalono na 72 godziny. Dodatkowo w przypadku zebrań z rodzicami jest możliwość zatrudnienia tłumacza z zewnątrz.
- Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka Braille'a.
Na terenie placówki istnieje możliwość skorzystania z tłumacza usług języka Braille'a. Ze względu na fakt oczekiwania na tłumaczenie czas uzyskania odpowiedzi zostało odroczony do 72 godzin.
- Informacja o możliwości dostosowania treści i komunikacji dla osób wymagających szczególnego wsparcia.
Na terenie placówki zatrudnienie są specjaliści, którzy posiadają kwalifikacje i umiejętności sporządzania treści pozwalających na sporządzenie treści i ustalenie sposobów komunikacji z osobami z deficytami intelektualnymi.
- Transport osób niepełnosprawnych.
Placówka posiada specjalistyczny samochód osobowo-towarowy do przewozu osób niepełnosprawnych ze specjalistycznym wyposażeniem. Placówka zabezpiecza kadrę do opieki i transportu osób wymagających szczególnego wsparcia.
Pierwsze wydanie oświadczenia Dyrektora Szkoły w zakresie dostępności:
- Oświadczenie sporządzono dnia: 31.12.2020 r.
- Deklarację sporządzono na podstawie audytu wewnętrznego przeprowadzonego przez koordynatora ds. dostępności.
Oświadczanie będzie podlegać min. raz do roku aktualizacji lub w sytuacji zmian w zakresie dostępności.